logo

Filarmonica George Enescu

București

Str. Benjamin Franklin, nr. 1 - 3

sector 1

Vezi pe hartă

+4 021 315 2567

office@filarmonicaenescu.ro

filarmonicaenescu.ro

logo

Rămâi la curent cu noutățile noastre

Pentru cele mai noi informații legate de concertele, muzica și muzicienii noștri, abonați-vă la newsletter.

Filarmonica George Enescu

Finanțată de

logo

Sponsori principali

logo
logo

Sponsori

logo
logo
logo

Partener artistic

logo

Partener de comunicare

logo

Cu sprijinul

logo
logo

Parteneri media principali

logo
logo

Parteneri media

logo
logo
logo
logo
logo
Contact Termeni și condiții Politica de confidențialitate

© 2025 Filarmonica George Enescu

Susține-ne

Rebranding și dezvoltare la nivel internațional

none provided

Despre proiect

La finalul anului 2023, Filarmonica George Enescu - cea mai importantă instituție muzicală din țară - și Ateneul Român - casă a Filarmonicii și templu al culturii naționale - au intrat într-un proces strategic de transformare și dezvoltare la nivelul standardelor internaționale ale secolului 21.


Proiectul, menit să transforme cele două instituții în inima culturală a Bucureștiului, care conectează România la muzica, artiștii, ideile și valorile universale, a fost gândit în colaborare cu OMA Vision, într-o viziune pe termen mediu, axată pe patru piloni cheie:

Performanță artistică

Creșterea performanței artistice a Filarmonicii George Enescu, astfel încât să ofere spectatorilor săi experiența unor stagiuni de valoare internațională și să-și crească expunerea la nivel internațional prin calitatea artiștilor și a sunetului său.

Ateneul Român: Un centru cultural viu

Transformarea Ateneului Român într-un centru cultural viu, prin modernizarea infrastructurii tehnice, care să asigure o experiență muzicală de calitate, și diversificarea activităților culturale pe care le oferă (ex. amenajarea și deschiderea unui muzeu; organizarea de expoziții și dezbateri, care să pună publicul românesc în legătură cu teme și idei relevante social și cultural, precum și cu personalități recunoscute la nivel internațional).

Implicare și inspirație pentru generațiile viitoare

Consolidarea componentei educaționale și a comunității din jurul celor două instituții - incluzând aici și atragerea unui public tânăr și nou către muzică, arte, cultură și valori universale - pentru a cultiva în societate o identitate și o reprezentare de sine a românilor ca cetățeni ai lumii, definiți prin valorile fundamentale ale umanității.

Noua identitate

Proiectul de transformare a Filarmonicii George Enescu (FGE) și a Ateneului Român nu putea începe decât cu reinventarea identității lor de brand, într-o manieră care să reflecte spiritul de pionierat al FGE, să atragă și fidelizeze un public mai larg și mai tânăr, și să repoziționeze cele două instituții, atât în România, cât și la nivel internațional.


Noua identitate de brand a Filarmonicii, care a fost lansată în aprilie 2024, este rezultatul unui proces aprofundat de cercetare, analiză, conversație și creație, provocator pentru OMA Vision și iluminator pentru FGE ca organizație.


Descoperă povestea reinventării FGE ca orchestră a secolului 21

Direcțiile strategice de dezvoltare

Direcțiile strategice de dezvoltare a celor două instituții presupun implementarea unor proiecte importante, pentru realizarea cărora sprijinul comunității și al organizațiilor este esențial, cum ar fi:

  • Îmbunătățirea constantă a calității Stagiunilor FGE, atât ca program/repertoriu, cât și ca prezență a unor mari artiști internaționali (dirijori, instrumentiști, soliști)
  • Digitalizarea FGE și a Ateneului Român (echipamente și infrastructură, baze de date, soft, platforme digitale, formare profesională aferentă noilor tehnologii)
  • Proiectarea și instalarea unui nou sistem de lumini, sunet, înregistrare, DVB, HVAC corespunzător cerințelor de protejare a unui monument istoric, dar cu infrastructură tehnică de secol 21.
  • Amenajarea Muzeului Ateneului Român, inclusiv cu spații pentru expoziții