La finalul anului 2023, Filarmonica George Enescu - cea mai importantă instituție muzicală din țară - și Ateneul Român - casă a Filarmonicii și templu al culturii naționale - au intrat într-un proces strategic de transformare și dezvoltare la nivelul standardelor internaționale ale secolului 21.
Proiectul, menit să transforme cele două instituții în inima culturală a Bucureștiului, care conectează România la muzica, artiștii, ideile și valorile universale, a fost gândit în colaborare cu OMA Vision, într-o viziune pe termen mediu, axată pe patru piloni cheie:
Creșterea performanței artistice a Filarmonicii George Enescu, astfel încât să ofere spectatorilor săi experiența unor stagiuni de valoare internațională și să-și crească expunerea la nivel internațional prin calitatea artiștilor și a sunetului său.
Transformarea Ateneului Român într-un centru cultural viu, prin modernizarea infrastructurii tehnice, care să asigure o experiență muzicală de calitate, și diversificarea activităților culturale pe care le oferă (ex. amenajarea și deschiderea unui muzeu; organizarea de expoziții și dezbateri, care să pună publicul românesc în legătură cu teme și idei relevante social și cultural, precum și cu personalități recunoscute la nivel internațional).
Consolidarea componentei educaționale și a comunității din jurul celor două instituții - incluzând aici și atragerea unui public tânăr și nou către muzică, arte, cultură și valori universale - pentru a cultiva în societate o identitate și o reprezentare de sine a românilor ca cetățeni ai lumii, definiți prin valorile fundamentale ale umanității.
Proiectul de transformare a Filarmonicii George Enescu (FGE) și a Ateneului Român nu putea începe decât cu reinventarea identității lor de brand, într-o manieră care să reflecte spiritul de pionierat al FGE, să atragă și fidelizeze un public mai larg și mai tânăr, și să repoziționeze cele două instituții, atât în România, cât și la nivel internațional.
Noua identitate de brand a Filarmonicii, care a fost lansată în aprilie 2024, este rezultatul unui proces aprofundat de cercetare, analiză, conversație și creație, provocator pentru OMA Vision și iluminator pentru FGE ca organizație.
Descoperă povestea reinventării FGE ca orchestră a secolului 21
Direcțiile strategice de dezvoltare a celor două instituții presupun implementarea unor proiecte importante, pentru realizarea cărora sprijinul comunității și al organizațiilor este esențial, cum ar fi: